Çocuk Gelişimi Programı olarak sunulan eğitimin ve hizmetlerin yüksek standartlarda olmasını sağlamak amacıyla kalite programımız şu ilkelere dayanmaktadır:
- Misyon ve Vizyon: Programın amacı, öğrencilere ne kazandırmayı hedeflediği ve gelecekte nerede olmayı arzuladığı net bir şekilde ifade edilmelidir.
- Eğitim Kalitesi: Müfredatın güncel, bilimsel temelli ve ulusal/uluslararası standartlara uygun olması taahhüt edilir. Ders içeriklerinin çocuk gelişimi alanındaki en son bilgileri ve uygulamaları yansıtması esastır.
- Öğrenci Merkezlilik: Öğrencilerin aktif katılımını teşvik eden, farklı öğrenme stillerine hitap eden ve bireysel ihtiyaçları gözeten bir eğitim anlayışı benimsenir. Öğrencilerin eleştirel düşünme, problem çözme ve yaratıcılık becerilerini geliştirmeleri hedeflenir.
- Akademik Kadro Yeterliliği: Öğretim elemanlarının alanında uzman, deneyimli, pedagojik formasyona sahip ve mesleki gelişime açık olmaları beklenir. Sürekli mesleki gelişimleri desteklenir.
- Fiziki ve Teknolojik Altyapı: Eğitim ve araştırma faaliyetlerini destekleyecek yeterli ve modern derslik, laboratuvar, kütüphane ve teknolojik donanımın sağlanması ve düzenli olarak güncellenmesi taahhüt edilir.
- Değerlendirme ve Sürekli İyileştirme: Programın etkililiği, öğrencilerin başarıları, mezunların istihdam durumu gibi göstergeler düzenli olarak izlenir ve değerlendirilir. Geri bildirim mekanizmaları oluşturularak paydaş görüşleri alınır ve programın sürekli iyileştirilmesi için eylem planları oluşturulur.
- Etik Değerler ve Toplumsal Sorumluluk: Çocuk gelişimine yönelik çalışmalarda etik ilkelere bağlılık, saygı, hoşgörü ve şeffaflık ön planda tutulur. Programın topluma fayda sağlayan projeler geliştirmesi ve sosyal sorumluluk bilinciyle hareket etmesi hedeflenir.
- Paydaş Katılımı: Öğrenciler, mezunlar, öğretim elemanları, aileler, ilgili kurum ve kuruluşlar gibi tüm paydaşların programa ilişkin süreçlere katılımı teşvik edilir ve görüşleri dikkate alınır.
- Mezun Nitelikleri: Programdan mezun olan öğrencilerin, çocuk gelişimi alanında güncel bilgi ve becerilere sahip, etik değerlere bağlı, sorumluluk sahibi, yenilikçi ve değişime açık bireyler olmaları hedeflenir.