* Çocuğun Üstün Yararı: Tüm kararlar ve uygulamalar, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal açıdan en iyi şekilde gelişmesini sağlayacak şekilde alınır. Çocuğun hakları ve ihtiyaçları her zaman önceliklidir.
* Saygı ve Bireysellik: Her çocuğun benzersiz bir birey olduğu kabul edilir ve çocukların farklı gelişim hızlarına, ilgi alanlarına, yeteneklerine ve kültürel geçmişlerine saygı duyulur. Bireysel farklılıklar bir zenginlik olarak görülür.
* Kapsayıcılık ve Eşitlik: Tüm çocuklara cinsiyet, etnik köken, din, sosyoekonomik durum veya engellilik durumu fark etmeksizin eşit fırsatlar sunulması hedeflenir. Ayrımcılık yapılmadan, her çocuğun kendini güvende ve değerli hissettiği bir ortam sağlanır.
* Bilimsellik ve Kanıta Dayalı Yaklaşım: Çocuk gelişimi alanındaki en güncel bilimsel bilgi ve araştırmalar temel alınarak program oluşturulur. Kanıta dayalı uygulamalar teşvik edilir ve sürekli öğrenme ve kendini geliştirme vurgulanır.
* Etik Sorumluluk: Çocuklarla çalışırken yüksek etik standartlara bağlı kalınır. Mahremiyetin korunması, dürüstlük, şeffaflık ve profesyonel sınırlar konusunda titizlik gösterilir.
* İşbirliği ve Aile Katılımı: Çocukların gelişiminde ailelerin ve diğer paydaşların (eğitimciler, sağlık profesyonelleri vb.) kritik rolü kabul edilir. Ailelerle güçlü işbirlikleri kurulur ve onların çocuk gelişimi sürecine aktif katılımları teşvik edilir.
* Gelişimin Bütüncüllüğü: Çocuk gelişiminin fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal boyutlarının birbiriyle ilişkili ve birbirini etkileyen süreçler olduğu benimsenir. Bu nedenle, çocuğun bütünsel gelişimini destekleyici yaklaşımlar benimsenir.
* Yaratıcılık ve Oyun Odaklılık: Çocukların öğrenme ve keşfetme süreçlerinde oyunun ve yaratıcılığın önemi vurgulanır. Eğlenceli, deneyimsel ve teşvik edici öğrenme ortamları oluşturulması hedeflenir.
* Sürekli Mesleki Gelişim: Çocuk gelişimi alanında çalışan profesyonellerin kendilerini sürekli geliştirmeleri, yeni bilgilere açık olmaları ve değişen koşullara uyum sağlamaları teşvik edilir.
Bu değerler, Çocuk Gelişimi Programı mezunlarının çocuklarla çalışırken etik, bilinçli ve etkili bir yaklaşım benimsemelerini sağlamanın yanı sıra, çocukların topluma aktif ve sağlıklı bireyler olarak katılımlarına katkıda bulunmayı hedefler.